niedziela, 5 kwietnia 2009

Dlaczego?

Dlaczego zdecydowałem się zacząć pisać? Hmm... trudno na to jednoznacznie odpowiedzieć. Uważam, że na co dzień nosimy maski, za którymi skryte jest nasze właściwe ja. Tam są nasze myśli i odczucia. Nosimy je bo tak jest łatwiej. Świat nie lubi przegranych, a ludzie nie lubią zwycięzców, więc aby chronić się przed Światem i zawistnymi ludźmi zakładamy na twarz uśmiechy lub łzy (w zależności od sytuacji) i udajemy, że wszystko jest w porządku, tzn tak jak oczekuje tego od nas otoczenie. Stwierdziłem, że może czas pokazać troszkę więcej siebie? Że czas wreszcie ściągnąć maskę błazna? Za pewne niektórych zastanowi tytuł. Pochodzi z wiersza, który kiedyś napisałem. Gdy dziś patrzę wstecz stwierdzam, że człowiek o życiu cały czas się uczy czegoś nowego. Wiersz napisałem około 4 lat temu jednak w zeszłym roku jego pierwsze wersy stały się myślą przewodnią, która pozwoliła mi się podnieść z kolan...

Czas znowu podnieść głowę 
Za maską błazna schować łzy 
By nie dać poznać po sobie 
Że Los ponownie był zły 
Czas zagrać swoją rolę 
W teatrze Życia 
W nim Bóg jest Cenzorem 
To On odwołuje ze sceny 
Więc sami nie wiemy 
Kiedy przyjdzie zagrać nam 
Role nie do pobicia 
Czekamy na antrakt 
Kiedy zapadną kurtyny 
Przyjdzie zmyć z twarzy farby 
I wtedy się sprawdzimy 
Czy jesteśmy tego warci 
By zagrać w drugim akcie 
Na ile tytuł będzie prawdziwy pokaże czas...

1 komentarz:

  1. Hej, witaj na pokładzie blogowiczów mniej, lub bardziej sfrustrowanych.
    Wiosna idzie! Będzie lepiej!!!

    OdpowiedzUsuń